zofim.org.il
  
 


 
הנהגת דרום
חץ  מגזין הכתבות דף הבית » הנהגת דרום » כתבה: הרעיון 100, הביצוע 0

תמונת מגזין הרעיון 100, הביצוע 0 פורסם על ידי אסף צרי
בתאריך 22/7/2013
בכתבה זו צפו 3764 גולשים

 אמנם הימים ימי קיץ, ורוב הזמן מוקדש לפעילות לקראת המחנה, לעבודה בשבטים ובהנהגה, ממש עוד מעט אנחנו ביער חרובית.

אבל בערב, כשאני חוזר הביתה, ומתישהו גם הטלוויזיה נדלקת, אני לא מצליח להתעלם מהפרסומת הזו. היא אמנם לא ראשונה בסדרת הפרסומות הזו אבל משהו בה גרם לי לתחושה לא טובה.

הרעיון, אגב, טוב מאוד. שירות של אחת מחברות האינטרנט לסינון תכנים בלתי הולמים לילדים ונוער מהמחשב האישי ומניעת החשיפה שלהם לדברים שהם באמת לא ראויים ולא מתאימים.

הביצוע, איך נאמר, לא עושה לי טוב.

בפרסומת, שתי ילדות שמגיעות בג'יפ ממוזג למדבר פוגשות את החברה עם האלפקה שלה. דו-שיח קצר מסביר שההורים שלחו את הילדה לקייטנת האלפקות במדבר כדי להימנע מסכנות האינטרנט. אותן ילדות בג'יפ (הממוזג) מסבירות (בזלזול קל) לחברה עם האלפקה שיש שירות שמסנן את התכנים הללו.

השורה התחתונה של הפרסומת, הילדה עם האלפקה: "זאת אומרת שיכולתי להישאר בבית??"

עזבו רגע את הזלזול של שתי הילדות בג'יפ הממוזג, את שורת הפתיחה ("באתם להציל אותי?") ואת התכונות הנשיות המבוגרות מדי שמיוחסות לילדות די צעירות בפרסומת.

נכון שהאינטרס של חברות התקשורת הוא אינטרס עיסקי גרידא ואין להן שום מטרה פרט למכירת תוכנות רבות ככל האפשר; נכון גם שהיוזמה היא חיובית ומאפשרת שימוש בטוח במחשב.

הצורה בה מוצגת התכונה, בה היא פוסלת כל דבר אחר שאפשר לעשות בחופש הגדול, דוגמת קייטנה במדבר עם בעלי חיים, הכל כדי להישאר בבית "באופן בטוח" ולגלוש באינטרנט, לדעתי פגומה ומנסה ליצור עקומה. לא זאת ה"מתנה לחופש הגדול" שהייתי מאחל למישהו מהילדים שאני מכיר.

המתנה בחופש הגדול היא הזמן דווקא לצאת מהבית, מהשכונה, מהיישוב, להתנסות בדברים שבזמן שנת הלימודים אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו. היא ההזדמנות לצבור חוויות שונות, חדשות ומעניינות, ולא להישאר מאחורי הקופסה (או הקופסאות, הפלאפון ושאר חפצי "דור המסכים") ולצאת החוצה.


אין לי טענות אמתיות לחברה מסחרית שמנסה למכור את הסחורה שלה. אני לגמרי חושב שהדרך בה התוכנה משווקת היא עקומה מאוד אבל זה העולם המסחרי. גם הייחוס של התכונות הכל-כך מבוגרות לילדות קטנות תוך כדי זלזול בעולם המבוגרים לא עושות לי טוב.

אבל המטרה שלי בכתיבה הזו היא לא להתלונן על החברות הללו, המטרה היא להכניס לנו עוד מוטיבציה. אנחנו יכולים לתת לילדים סביבה בטוחה ומוגנת מחוץ לבית וללמד אותם לחיות בכזו גם בתוך הבית. אנחנו יכולים לתת להם חוויה אמיתית שאין במקומות אחרים על ידי חוויה חברתית מחוץ לגבולות הבית בו הם עלולים להיות סגורים כחודשיים.

אנחנו כבר שם. זה מה שאנחנו עושים הכי טוב ונמשיך לעשות. פרסומות מהסוג הזה גורמות לילדים להתכנס יותר ויותר בתוך עצמם ובין ארבעת הקירות. אנחנו גורמים לחוויה חברתית חיובית, להתנסות, לחיי קבוצה, ליציאה אל הטבע, לתחושות שילד לא יכול לחוות ללא המעטפת של הצופים.

בואו נמשיך לייצר מציאות חיובית של קיץ לילדים ולנוער.

בהצלחה במחנות, בקורסים ובהמשך הפעילות בקיץ.

חזק ואמץ.

אסף צרי, רכז הדרכה הנהגתי,

הנהגת דרום

**************************************
מסכימים עם אסף?
לצפייה בפרסומת:

פרסם כתבה »


חץ  תגובות הגולשים לכתבה זו פורסמו 0 תגובות | הוספת תגובה