תמונה של השבט
מרכז ההכנה לטיולים דף הבית » מרכז ההדרכה הוירטואלי » מרכז ההכנה לטיולים » צוק תמרור - עין בוקק

מאפייני המסלול
המסלול כולל טיפוס בסולמות וחבלים
המסלול כולל הליכה / רחצה במים

דירוג הגולשים
הגולשים העניקו למסלול ציון 2 מתוך 5.

( , )

לכל הביקורות
דרג/י את המסלול

שימושי
צוק תמרור - עין בוקק
מסלול מדברי המבטא את החתך, כל סוגי הנוף של מדבר יהודה. המסלול מתחיל בתצפית מצוק תמרור על רמת המדבר ממשיך בהליכה על הרמה, תצפית מרהיבה על ים המלח והמלונות וסיום מרענן בירידה אל מעיין

נ.צ. התחלה: 72000/45185

את המסלול נתחיל בעלייה לצוק תמרור בסימון שבילים ירוק (אפשרות לגיוון: ניתן להתחיל בדרך רמבו, דרך רכב שחורה, פירוט בהמשך). העלייה קצרה, כעשרים דקות לערך, ונוחה. בסופה מגיעים לראש הצוק ומשם יש תצפית יפה על האזור - נראה את רמת המדבר, את כביש ערד - ים המלח, את בריכות האידוי של מפעלי ים המלח ואת אזור שפך זהר (תלוי בראות באותו היום).

מהצוק יורדים מעט (כעשר דקות לערך) מטה לערוץ נחל קטנטן וממשיכים בסימון ירוק. בדרך חוצים דרך רכב עם סימון שבילים שחור.

ממשיכים בערוץ הנחל בהליכה נוחה. בדרך ישנן נקודות צל נוחות (נקודות הצל משתנות לפי כיוון השמש. המלצה: "צל צריך לנצל" ולכן עיצרו כשאפשרי ונוח), וצמחיית ערוצים למשל: רותם וזוגן. בעונות החורף והאביב נמצא צמחי תה כמו כוכב ריחני, אזוב, אזובית.

בהמשך נעקוף מפל בדרך עוקפת, ולכן נעלה עלייה קטנטונת ונרד שוב לערוץ הנחל. מהירידה מהצוק עד לקטע זה אורך המסלול כשני קילומטרים וחצי.

נמשיך עוד כקילומטר לערך, ונגיע לראש המפל הגדול של נחל בוקק. מהמפל יש תצפית מרהיבה על קניון נחל בוקק, על בריכות האידוי ועל המלונות. במפל יש להיזהר, ולא לעמוד על קצה המצוק!!!

משם נמשיך צפונה בסימון הירוק כשני קילומטרים (הסימנים אינם ברורים, אך השטח פתוח ובעזרת מפה המסלול בהיר יותר). במהלך ההליכה נעלה שתי עליות קטנות, עד שנגיע לסימון השבילים האדום. שימו לב, מרגע שפגשתם את הסימון האדום, ההמשך נמצא בצד דרום, לכיוון הירידה של המצוק. לפני הירידה ישנו משטח שניתן לעצור בו אך הוא נמצא על שפת הצוק, לכן יש לנהוג במשנה זהירות!

משם מתחילים ירידה תלולה שלרוב אורכת כשעה וחצי. עם קבוצה גדולה רצוי לעצור באמצע כדי לסגור פערים. לקראת סוף הירידה ישנו פיצול אדום-שחור. נמשיך שחור שמוביל לכיוון נחל בוקק ולמעיין בוקק. (אפשרות לגיוון: ירידה בשביל האדום שממשיך לכיוון מיצד בוקק).

הירידה של השביל השחור תלולה, האדמה היא אדמת חוואר רכה ומחליקה. יש לנהוג שם בזהירות. בהמשך הירידה, לקראת המעיין, ישנם ברזלים בולטים שיש להיעזר בהם בירידה.

המשך המסלול הוא בנחל בוקק (אין חובה להיכנס למים),במסלול פשוט ישנה דרך אחת מסומנת וברורה בה ממשיכים כ- 40 דקות עד לשפך הנחל. לאורך הנחל ישנם מים זורמים, צמחיה כגו צלפים, אשלים, מלוח, ריכפתן ועוד. לקראת הסוף(בערך לאחר 300 מטרים מסוף הירידה) נגיע לאזור שהמים כבר לא זורמים שם זהו שפך הנחל, ממולנו ומעלינו נראה את הכביש.

ישנן שתי נקודות בהן אפשר לסיים את המסלול:

1. סיום לקבוצה קטנה: יש לעלות לכיוון הכביש, שם נפגוש את הרכב (שימו לב - החניה לרכבים קטנה מאוד והקרבה לכביש המהיר מסוכנת).
  2. סיום לקבוצה גדולה: יש להמשיך עם הנחל. למעשה נעבור מתחת לכביש עד שמגיעים למלון היאט, בצד ימין, בגדת הנחל, ישנו שטח גדול לאוטובוסים.

נקודות הסיום מרוחקות כ- 100 מ' האחת מהשנייה.

נ.צ. סיום:72545/45460

אפשרויות לגיוון המסלול:

• אם ברצונכם לוותר על העלייה בהתחלה יש אפשרות להתחיל בדרך הרכב השחורה, "דרך רמבו", שמתחילה כקילומטר דרומית לצוק תמרור, ומשם ממשיכים עד לפיצול הירוק שחור.
  • אם מדובר בקבוצות רבות וברצונכם למנוע "פקק" יש אפשרות שהראשונים ירדו באדום עד למיצד בוקק ואז יכנסו לעין בוקק - הדבר דורש ללכת קטע אחד הלוך חזור.
  • אם הנכם בקוצר זמן יש לוותר על הירידה לעין בוקק.
  • יש אפשרות לסיים את המסלול ליד מלון עין בוקק, שביל זה מומלץ מאחר ולא חוצים את הכביש אלא עוברים תחתיו ויש אפשרות לסיים את המסלול לצד הכביש שם אין חניה גדולה. יש אפשרות למסלול מעגלי קצר, והוא הליכה למעיין (עין בוקק) וחזרה באותה הדרך. המסלול אורך כשעה וחצי - שעתיים. מתאים לכל גיל, רמת הקושי: קל.
דגשים והוראות בטיחות
יש לעיין בנהלי הבטיחות המחייבים המופיעים באתר ולוודא את יישומם.
  • מבנה הנחל והבריכות משתנה כל שנה בהתאם לאופי השיטפונות באותה שנה.
  • הבריכות יכולות להעמיק ולהפך, יש להתעדכן עם בית ספר שדה עין גדי לגבי מצבן.
  • המסלול מתאים לכל השנה מלבד ימים בהם יש עומס חום או סכנת שיטפונות.
  • יש לקחת מספיק מים במיוחד בימים חמים.
  • יש להיזהר כאשר מגיעים לשפת מצוק.
  • חשוב לנהוג במשנה זהירות בירידה לא לדרדר אבנים או לזרוק אבנים, לא לרוץ ולהציב אנשי עזר במקומות הקשים.
הוראות הגעה למסלול

הוראות הגעה ברכב לנקודת הסיום: נוסעים על כביש ערד ים המלח בערך באמצע הדרך תוכלו לזהות את צוק תמרור- שמו נגזר מכך שהוא נראה כמו תמרור בשטח, ובצד שמאל תראו שלט המכוון לצוק תמרור. אם תבחרו להתחיל ב"דרך רמבו", שנסללה לצורך צילום הסרט "רמבו 3" יש להמשיך עוד כקילומטר עד שרואים בצד שמאל דרך רכב וסימון שבילים שחור.

הוראות הגעה ברכב לנקודת ההתחלה: מתחילת המסלול הרכבים ממשיכים לרדת לכיוון ים המלח עד שהם מגיעים לצומת בה הם פונים שמאלה (צפונה) לכיוון המלונות.ב"מלונות עין בוקק"- בין מלון היאט למלון עין בוקק אם תבחרו בסיום שלצד הכביש אז מסוף הירידות נפנה שמאלה ונסע לצד המלונות עד לשלט עין בוקק שם יש לעצור בצד הדרך.

עיצוב גרפי: ASD interactive   תיכנות וניהול הפרוייקט: עילי אבניכיתבו לנוכניסת מנהלים