תמונה של השבט
מרכז ההכנה לטיולים דף הבית » מרכז ההדרכה הוירטואלי » מרכז ההכנה לטיולים » פארק גורן- נחל כזיב- מצפה הילה

מאפייני המסלול
אזור: הגליל התחתון והעמקים
רמת קושי: קל
גיל מומלץ: כיתות ד' - ו'
אורך המסלול: כ- 5 ק"מ
זמן משוער: 5 - 6.5 שעות
עונות מומלצות: אביב, קיץ, סתיו, חורף

דירוג הגולשים
הגולשים העניקו למסלול ציון 2 מתוך 5.

HyRJIGoWopMJq
Rq1Bo1 http://www.FyLitCl7Pf7ojQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com (Barnypok , Barnypok , Barnypok)

לכל הביקורות
דרג/י את המסלול

שימושי
פארק גורן- נחל כזיב- מצפה הילה
מסלול בדרגת קושי קלה עד בינונית המשלב הליכה בערוץ עם צמחית נחלים, חורש ים תיכוני, חצית הערוץ מספר פעמים (חל איסור ללכת במים) והגעה למעין ובריכות.

תאור כללי:

המסלול הוא מסלול הליכה נוח, מתחיל בירידה גדולה ומסתיים בעליה לא פשוטה. מסלול יפה שהולך לאורך הנחל שזורם כל השנה וניתן לעשות עצירות להשתכשך במים.
המסלול מתחיל מתצפית המונפורט שבפארק גורן הנמצא מדרום לכביש 899 (כביש הצפון). הכניסה לפארק, כ- 500 מ' מזרחה לקבוץ אילון. מהתצפית, המסלול (אדום) יורד אל נחל כזיב, ירידה תלולה בשביל נוח. במפגש עם הנחל נפגוש פיצול שבילים ירוק- אדום. אנחנו לא חוצים  אצ הנחל וממשיכים בגדה הצפונית על השביל הירוק (כמגיעים מהתצפית פונים שמאלה לשביל הירוק).. מדרום למסלול מתנשא במבצר המונפורט. המסלול ממשיך מזרחה על דרך סלולה (ירוק 2236) חשופה בתחילתה ומוצלת בהמשכה.

המסלול חוצה מספר פעמים את הנחל עד הגיעו לשרידי טחנת הקמח (הטחנה הראשונה מבין טחנות הקמח, עליה מבוססת ההדרכה המצורפת בערך אחרי 1 ק"מ מתחילת ההליכה על הירוק). המסלול ממשיך בתוך צמחית חורש וגדות, עצי דולב, ברכות מים ומפלונים. לאחר כ- 1.5 ק"מ ישנו  מפגש  עם השביל השחור שעולה צפונה למושב גורן- זו פניה מבלבלת, כי השביל הזה נראה כהמשך השביל. אתם לא ממשיכים על השביל השחור אלא על השביל הירוק-לא חוצים את הנחל וממשיכים  באותו צד של הנחל.  כ- 1.5ק"מ לאחר הפיצול הזה, המסלול מגיע לעין טמיר, מעין הנובע מנקבה שבצלע ההר. לידו משטחי סלע ובריכות. מעין טמיר, חוזרים מערבה בשביל ממנו הגעתם- המסלול הירוק כ- 350 מ' בגדה הדרומית (בגדה ממנה הגעתם), עד שפוגשים את השביל השחור( 2222. ). השביל מטפס על הצלע הדרומית של הנחל, בתוך חורש ים תיכוני עד סיומו על דרך כורכר (נפגש  עם השביל האדום 2225) כ- 1 ק"מ מערבה למצפה הילה (לא כפי שמסומן במפה). המסלול חשוף בחלקו.

סיכום - דגשים והמלצות :
בימי גשם יש להיזהר בירידה. ניתן להליכה בשני הכיוונים.
צריך לשים לב לפיצולי השבילים על מנת למנוע התברברות

נוף, טבע ונקודת חן :
מצפה מונפורט, בריכות ומפלונים, צמחית נחלים וחורש, עין טמיר.

כל עונות השנה.

כ- 5 שעות. עיתוי אחרון לכניסה כ- 6 שעות לפני חשכה. במידה ונכנסים לנקבה, יש להוסיף כ- 1 שעה.

ליד טחנת הקמח, ברכות לאורך הנחל, עין טמיר.
דגשים והוראות בטיחות
יש לעיין בנהלי הבטיחות המחייבים המופיעים באתר ולוודא את יישומם.

מפגעים בטיחותיים לאורך המסלול:
סכנת החלקה בקרבת המפלונים והברכות.
אין להיכנס בחורף לניקבה בעין טמיר. יש לבדוק את גובה המים בניקבה. סכנת החלקה על משטחי הסלע ליד עין טמיר.
חלקים במסלול צרים ומחליקים

לקוי בערוץ- רוב המסלול, תקין מחוץ לערוץ.

דרכי פינוי (רכוב , רגלי) :
פינוי רכוב 44 Xמערבה (ירוק 2236). שער נעול בכניסה לנחל מכיוון מושב עבדון או מזרחה (ירוק) לעין זיו ומעלות. שער נעול בכניסה מאתר מקורות.

נקודת מילוי מים :
בפארק גורן.

נקודות הדרכה אפשריות:
מחזור המים
היווצרות נחלים
טחנות קמח
צלבנים
גליל מערבי
גלעד שליט (גר המצפה הילה)
תכנית המצפים (תכנית ליהוד הגליל בסוף שנות ה70, מצפה הילה הוא מצפה)
נקבה, מעין- עין טמיר
חורש ים תיכוני
צמחיית נחלים
הוראות הגעה למסלול

הורדה - בחניה של מצפה מונפורט שבפארק גורן. נ.צ 2726 - 1710. הגעה מכביש 899 מכיוון מערב, אחרי קיבוץ אילון פניה לכיוון פארק גורן ונסיעה לעבר מצפה מונפורט.

איסוף - כ- 1 ק"מ מערבית למצפה הילה (במזלג דרכים אדום וכחול). כניסה דרך הישוב מעיליא מכביש 89 (פניה אחת אחרי צומת געתון), המשך נסיעה במעלה הכפר ועיקול של הכביש שמאלה. עוברים את מצפה הילה (נראה את הישוב מצד ימין) וכמה מ' אחר כך מגיעים למזלג.

עיצוב גרפי: ASD interactive   תיכנות וניהול הפרוייקט: עילי אבניכיתבו לנוכניסת מנהלים