תמונה של השבט
מרכז ההכנה לטיולים דף הבית » מרכז ההדרכה הוירטואלי » מרכז ההכנה לטיולים » נחל עמוד עליון

מאפייני המסלול
עונות מומלצות: אביב, קיץ, סתיו, חורף
המסלול כולל הליכה / רחצה במים

דירוג הגולשים
הגולשים העניקו למסלול ציון 3 מתוך 5.

Cheap goods
My brother recommended I may like this website. He used to be totally right. This post truly made my day. You can not consider simply how so much time I had spent for this info! Thanks! ekbceekcdefd (Johnd976 , Johnd976 , Johnd976)

לכל הביקורות
דרג/י את המסלול

שימושי
נחל עמוד עליון

תאור כללי:
נחל עמוד עליון מתחיל בהרי מירון ונשפך לכנרת ולכן ניתן לטייל אותו בהמון דרכים וכיוונים, החל מטיול מספר ימים וכלה בטיול של שעה.   המסלול שאנחנו מציעים, מוצל ברובו, הליכה רוב הזמן בתוך חורש ולצד מים זורמים- כמובן שכמות המים תלויה בתקופה. את מסלול ניתן לעשות במתכונות שונות. אנחנו מציגים שתיים מנקודות ההתחלה והסיום:
1.       תחילת המסלול מחניון נחל עמוד. כביש 866 שעולה מצומת חנניה לכיוון המירון. פניה ימינה לאחר הק"מ ה40 אם מגיעים מכיוון דרום. הפניה משולטת. הכניסה לחניון בתשלום. משם ירידה במסלול אדום, ירידה נוחה במדרגות, עוברים ליד משטרת א-טינה (מבנה הבטון הגדול)- משטרה בריטית שהוקמה בתקופת המרד הערבי על מנת לשמור על בית השאיבה הנמצא בנחל והעלה מים לצפת. סימני הכדורים הם מאימוני צה"ל. יורדים בשביל האדום, עד למפגש עם השביל השחור שמסומן גם בסימון של שביל ישראל.
·         נציין כי במידה ומתחילים מחניון נחל עמוד, ניתן לטייל בנחל במספר דרכים מעגליות שיחזירו אתכם לחניון נחל עמוד- מסלול יפה, בתוך חורש ומגיע לבריכות שכווי, אך קצר יחסית.
2.       תחילת מסלול בנחל מירון שיתחבר בהמשך לנחל עמוד. תחילת המסלול על כביש 866, בין הק"מ ה41 לק"מ ה-42,בעיקול הכביש- במידה ומגיעים מכיוון דרום האוטובוסים לא יכולים לבצע פניה שמאלה לחניון ולכן צריכים להמשיך עד לישוב מירון ולהסתובב שם. במקום יש חניון מסודר. כאן הכניסה היא ללא תשלום. ההליכה מתחילה בסימון של שביל ישראל וסימון שחור. תחילת המסלול במעבר תת קרקעי תחת הכביש ממנו הגענו. הליכה של כ-2.5 ק"מ עד לחיבור לנחל עמוד. המפגש הוא בגרם המדרגות שיורד לנחל.

מכאן, המסלול הוא דומה. בדרך, עובר השביל ליד בית השאיבה, נלך לאורך תעלת מים שהובילה את המים לבוסתנים במקום. לאורך הנחל נפגוש מספר טחנות קמח. ההליכה היא בתוך חורש טבעי ומרשים, לצד מים זורמים. אחרי כ- 2 ק"מ המסלול מגיע לברכות שכוי שליד המפגש עם נחל שכוי הנשפך אל העמוד ממזרח. ברכות שכוי הינן רדודות וניתן לשכשך במימיהן. במקום ישנו מבנה של טחנת קמח קדומה.  מברכות שכוי המסלול (שחור ושביל ישראל)) ממשיך דרומה באפיק הנחל, בין עצי חורש טבעי המצל על המסלול, בדרך מפגש עם מבני טחנות קמח ואמות מים.
שתי אופציות לסיום המסלול:
1.       הליכה עד לפיצול עם שביל כחול שעולה צפונה (מצד שמאל) לעבר צפת, כ3.5 ק"מ אחרי בריכות שכוי. השביל עולה בעליה עד לקבר שיח כויס. האוטובוסים צריכים להגיע דרך כביש 89 לצפת ומול הפניה לבית הקברות שלצפת, לפנות לכיוון עין כובס- סימון כחול.
2.       המשך בשביל השחור ושביל ישראל שממשיך דרומה תוך שהוא חוצה מידי פעם את האפיק מצד אל צד בתוואי צר וחשוף ואחרי כ- 1 ק"מ המסלול מטפס מעל ערוץ הנחל וממשיך עד המפגש עם נחל סתר הנשפך אליו ממערב- סימון כחול. אנחנו ממשיכים בשביל השחור היורד חזרה לערוץ נחל עמוד. בעין סתר זרימת מים חלשה בין עצי הזית - מקום יפיפה. מנקודת הפיצול לצפת ועד לסיום המסלול- כ-4 ק"מ. המשך המסלול דרומה באפיק נחל עמוד עד סיומו ליד כביש כורזים-קדרים (85) ליד סימן ק"מ 40. המסלול חשוף ברובו.
סכום - דגשים והמלצות:
מסלול בדרגת קושי בינונית, ארוך, המשלב הליכה לאורך הקטע העליון של נחל עמוד שהינו בעל קירות גבוהים, תוך מעבר ליד נקודות זרימה של מים ופינות חמד, בין עצי חורש טבעי על תוואי דרך נוחה המסתיים ליד הכביש של כורזים.
סתיו, חורף, אביב.
כ- 7 שעות. עיתוי כניסה אחרון כ-8 שעות לפני חשכה.
ברכות שכוי, שיח' כויס, עין סתר וליד השער בסיום.
דגשים והוראות בטיחות
יש לעיין בנהלי הבטיחות המחייבים המופיעים באתר ולוודא את יישומם.

תקין למעט מספר נקודות בעייתיות בערוץ.
דרכי פינוי (רכוב, רגלי):
רגלי לתחילת או סוף המסלול.
נקודת מילוי מים:
אין. יש לבוא מצוידים בהרבה מים.
מתקנים לאורך המסלול ותקינותם:
נקודות הדרכה אפשריות:
·         מחזור המים בטבע
·         קשר בין מקור מים להתפתחות העיר צפת- מבטשה, טחנות קמח, מעיינות לשאיבת מים
·         שאיבת מים- בת משאבות בריטי- עין טינה לצורך שמירה על המים, שמירת טבע- שאיבת מים מול זרימת מים בשמורה
·         צמחיית נחלים
·         חקלאות מדרגות
·         צמחיית מים
הוראות הגעה למסלול
הורדה –
1. חניון נחל עמוד. כביש 866 שעולה מצומת חנניה לכיוון המירון. פניה ימינה לאחר הק"מ ה40 אם מגיעים מכיוון דרום. הפניה משולטת. הכניסה לחניון בתשלום
2. תחילת המסלול על כביש 866, בין הק"מ ה41 לק"מ ה-42,בעיקול הכביש- במידה ומגיעים מכיוון דרום האוטובוסים לא יכולים לבצע פניה שמאלה לחניון ולכן צריכים להמשיך עד לישוב מירון ולהסתובב שם.
איסוף
1. האוטובוסים צריכים להגיע דרך כביש 89 לצפת ומול הפניה לבית הקברות שלצפת, לפנות לכיוון עין כובס- סימון כחול.
2. כביש קדרים - עמיעד (85) ליד אבן ק"מ 40. נ.צ. 1955-2575.

עיצוב גרפי: ASD interactive   תיכנות וניהול הפרוייקט: עילי אבניכיתבו לנוכניסת מנהלים