תמונה של השבט
מרכז ההכנה לטיולים דף הבית » מרכז ההדרכה הוירטואלי » מרכז ההכנה לטיולים » הר בנטל

מאפייני המסלול
אזור: רמת הגולן
רמת קושי: קל
גיל מומלץ: כיתות כל הגילאים
אורך המסלול: כ- 0 ק"מ
זמן משוער: .5 - 1 שעות
עונות מומלצות: אביב, קיץ, סתיו, חורף

דירוג הגולשים
הגולשים העניקו למסלול ציון 3 מתוך 5.

sEJSjdngHAERWzEXSB
(name , name , name)

לכל הביקורות
דרג/י את המסלול

שימושי
הר בנטל
תצפית יפיפייה על רמת הגולן מהר הגעש בנטל. אפשרות להסביר על הרי געש, מורשת קרב ולקבל הסבר כללי על רמת הגולן

נ.צ האתר: 22340/28120

הר בנטל נקרא בערבית הר הטללים משום שיורד בו המון גשם. בעברית קראו לשני הרי הגעש הצמודים בנטל ואביטל. כאשר תעמדו על ההר תראו לכיוון מזרח את האביטל (אי אפשר לפספס).

מתצפית זו אפשר לראות כמעט את כל רמת הגולן.

אם מסתכלים לכיוון מזרח אפשר לראות את סוריה, ובפרט את העיר קוניטרה שנכבשה על ידי מדינת ישראל במלחמת ששת הימים והוחזרה לאחר מלחמת יום כיפור לסורים. אפשר לראות את הגבול ואת שביל הטשטוש עם הסורים. עוד ניתן לראות בכיוון מזרח בית לבן עם גג כחול, זהו בניין האו"ם שנמצא ליד מעבר הגבול לסוריה. הגג שלו צבוע בכחול בכדי שבשעת מלחמה לא יפציצו אותו מהאוויר.

רואים בבירור שרמת הגולן היא אזור גיאוגרפי שנמשך לתוך סוריה ולא נעצר בגבול, ולכן גם אפשר לראות את הרי הגעש גם בשטח סוריה.

לכיוון צפון רואים היטב את החרמון. נקודה מצויינת להראות את שלושת הרכסים של החרמון (חרמון, שיאון ושריאון). אפשר להוסיף כמה עובדות נחמדות על החרמון כמו הנקודה הגבוהה ביותר: 2,814 מ', הנקודה הגבוהה ביותר בשטח מדינת ישראל: 2,224 מ'. בנקודה הגבוהה ביותר, שנכבשה על ידינו במלחמת ששת הימים (1967) והוחזרה, יושב כוח או"ם אוסטרי. כל כך קר שם שאפילו הסורים לא יושבים שם, הם רק מגיעים לשם כדי להתאמן במשך חודש בשנה, בעונת הקיץ.

לכיוון מערב רואים את עמק החולה ואת הרי הגליל מנגד. עמק החולה ייובש בשנות החמישים, מסיבות שונת. בין הסיבות דובר על מחלת המלריה. כיום ידוע שנמצאה תרופה למחלה כמה שנים לפני הייבוש ושהסיבה האמיתית לייבוש היתה הצורך לספק עבודה למאות אנשים. ייבוש החולה לקח שנה וחצי וייצר מקומות עבודה בשפע. כתוצאה מהייבוש הפסיקו לעבור ציפורים נודדות מעל העמק ונחשפה אדמת הכבול (האדמה שמתחת לביצה), זו אדמה מיוחדת שמכילה חומרים דליקים ואכן שרפות רבות קרו מאז בעמק.. כמו כן גילו שאדמת הכבול, בניגוד למה שחשבו, אינה טובה לגידולים חקלאיים ולכן שטחים עצומים שיועדו לחקלאות נשארו מיותמים.

כיום החליטה המדינה להציף מחדש חלק מהעמק. אפשר לראות את ברכות ההצפה בברור מהבנטל. ההצפה היא מקום יפיפה להגיע אליו בזריחה או שעה לפני השקיעה ולראות את הציפורים הנודדות נוחתות על המים.

לכיוון דרום - ביום טוב אפשר לראות את הכנרת.

המלצה שלי - להסביר על מורשת קרב (1967,1973, כמפורט בפריט המידע) או על התפרצות וולקנית. כמו כן כדאי במסע ההכנה לוודא עם המדריך שאתם יודעים בדיוק איפה כל הנקודות.

אפשרויות לגיוון המסלול:

• אפשר לרדת לבונקר שנמצא בתוך ההר (כאן צילמו את הסרט יוסי וג'אגר).
  • לבונקר יורדים מהמדרגות שנמצאות ממש בסוף השביל מהאוטובוס להר בנטל.
  • מומלץ לטייל באזור מרכז או צפון הגולן, למשל נחל גילבון או אזור יער אודם, בניאס או חצבאני.
דגשים והוראות בטיחות
יש לעיין בנהלי הבטיחות המחייבים המופיעים באתר ולוודא את יישומם.
  • אסור לרדת מהתצפית, ההר ממוקש.
  • התצפית תיקח בין רבע שעה לשלושת רבעי שעה.
  • בחורף קר מאוד וכדאי להמליץ לחניכים להתלבש בבגדים חמים לפני שעולים.
הוראות הגעה למסלול
הוראות הגעה ברכב לתצפית: נוסעים על כביש 91 עד צומת אביטל שם פונים שמאלה לכיוון מרום גולן. לאחר 3 ק"מ פונים ימינה להר בנטל ולקיבוץ מרום גולן. נוסעים ק"מ אחד ומגיעים לצומת, שם פונים שמאלה ולאחר כ- 200 מ' מיד פונים ימינה. הפנייה להר ברורה, אם הגעתם לקיבוץ, חיזרו אחורה וחפשו את הפנייה. מהחניון, עולים ברגל במעלה השביל כחמש דקות עד לתצפית. העלייה נוחה ורחבה.

עיצוב גרפי: ASD interactive   תיכנות וניהול הפרוייקט: עילי אבניכיתבו לנוכניסת מנהלים