תמונה של השבט
מרכז ההכנה לטיולים דף הבית » מרכז ההדרכה הוירטואלי » מרכז ההכנה לטיולים » קרן עין גב

מאפייני המסלול
אזור: רמת הגולן
רמת קושי: בינוני
גיל מומלץ: כיתות ז' - ח'
אורך המסלול: כ- 5 ק"מ
זמן משוער: 2.5 - 4 שעות
עונות מומלצות: אביב

דירוג הגולשים
הגולשים העניקו למסלול ציון 3 מתוך 5.

yTSjpXBgRt
Geez, that's unbielevable. Kudos and such. (Ragesh , Ragesh , Ragesh)

לכל הביקורות
דרג/י את המסלול

תמונות מהמסלול
תמונה מהגלריה
הכניסה לבונקר הסורי לצד פריחה מדהימה (בחודש מרץ)
השביל ממצפה אופיר לכיוון הבונקרים הסוריים

שימושי
קרן עין גב
מסלול מיוחד עם אטרקציה שלא רואים בכל מסלול: ירידה תלולה על חול גירני, אפשר פשוט להתחלק למטה. חניכים אוהבים את המסלול הזה

נ.צ. התחלה: 21290/24630

נתחיל את המסלול בתצפית על הכנרת ממצפה אופיר. מצפה אופיר נקרא על שם אופיר, בנו של ג'ימי שנפטר מסרטן בגיל 16. ג'ימי הוא דמות ידועה בגולן ואפשר לראות את הג'יפים שלו מסתובבים עם שלטים עליהם - ג'ימי ג'יפ. לזכר אופיר נבנה המצפה ונשתלו 16 עצי זית. ממצפה אופיר אפשר להסביר על הנוף המשתקף, מימין רואים את הגולן, מולכם הגליל, למטה הכנרת וביום יפה אפשר לראות את החרמון. כדאי לנצל את המיקום ולהסביר על הכנרת.

לאחר התצפית על הכנרת עולים בשביל לכיוון הבונקרים על סימון שבילים כחול. לאחר כ- 5-7 דקות הליכה מגיעים לשני בונקרים סורים שצופים על הכנרת, מקום מעולה להסביר קצת על ההיבט האסטרטגי שברמת הגולן. הולכים כ- 20 דקות בשביל הצמוד לגדר עד שמגיעים למעבר בקר.

עוברים אותו וממשיכים ללכת באותו שביל עוד כ- 7 דקות עד לירידה הראשונה. במסלול 3 ירידות והן הולכות ונהיות מסוכנות ככל שמתקדמים. לפני הירידה כדאי להסביר לא לתפוס את גדר התיל מכיוון שמי שנופל ונתפס בגדר גורם לעצמו יותר נזק. זו ירידה עם המון אבנים לאורכה, ניתן להיעזר בהן. הירידה לוקחת כעשר דקות (לא בריצה) ובסופה כדאי לאסוף את כל הקבוצה.

בסוף הירידה יש אפשרות לפנות שמאלה או ימינה, פנו שמאלה דרך שער הבקר (שימו לב, יש מעבר נוח בצד הימני ביותר) והמשיכו על השביל עוד כמה דקות עד שתגיעו לאזור עם עצים (עצי שיזף) שאפשר לשבת מתחתיו (ביר א שכום - על המפה או בני יהודה הישנה). זו נקודת עצירה מצוינת עם צל בפעם הראשונה במסלול ולכן כדאי לנצל אותה. יש מקום לכמה קבוצות. משם ממשיכים ישר עם השביל ממנו באתם עוד כ- 15 דקות עד לירידה הבאה. מנקודה זו אפשר כבר לראות את הקרן (היא הירידה האחרונה והמסוכנת). ירידה קצרה, כ- 7 דקות, ולאחריה עלייה קצרה כ- 7 דקות יובילו אתכם לראש קרן עין גב.

מהקרן צריך לרדת בזהירות, הירידה היא על אבן גיר ולכן קצת יותר מחליקה ובעיקר מסוכנת. שימו לב שהחניכים לא ירוצו בירידה. לאחר הירידה כדאי לאסוף את כולם, פונים ימינה על השביל בהתאם לסימון הכחול. השביל מתפתל לכיוון שמאל ולאחר כ- 10 דקות חוצה שביל ג'יפים. שימו לב לא להמשיך על שביל הג'יפים אלא על המסלול הכחול. ממשיכים על השביל עוד כ- 15-20 דקות עד שמגיעים לאסם, שם מחכה האוטובוס.

נ.צ. סיום: 21050/24330

דגשים והוראות בטיחות
יש לעיין בנהלי הבטיחות המחייבים המופיעים באתר ולוודא את יישומם.
  • המסלול לא מוצל, לכן עדיף להימנע מלבצע אותו בקיץ (אם כי אפשר).
  • אין לטייל בחורף או כמה ימים אחרי גשם!
  • שימו לב לא לסטות מהשבילים המסומנים, השטחים הפתוחים גובלים בשדות מוקשים.
  • בירידה מהקרן לא לרוץ, מי שמפחד - אפשר לרדת על התחת.
  • לפני הירידה הראשונה כדאי להסביר לא לתפוס את גדר התיל מכיוון שמי שנופל ונתפס בגדר גורם לעצמו יותר נזק.
  • מהקרן צריך לרדת בזהירות, הירידה היא על אבן גיר ולכן קצת יותר מחליקה ובעיקר מסוכנת.
  • שימו לב שהחניכים לא ירוצו בירידה.
  • במידה והנך מעוניין להגיש בקשה חריגה להגבלת הגיל, יש לפנות לצוות ההנהגה / מחלקה.
הוראות הגעה למסלול

הוראות הגעה ברכב לנקודת ההתחלה: נוסעים על כביש 789 מצומת כורסי שעל הכנרת לכיוון צומת אפיק שברמת הגולן. לאחר נסיעה של כ- 15-20 דק' צריך לחפש פנייה ימינה שמכוונת למצפה אופיר. לפני הפנייה תראו מבנה גדול מצד שמאל של הכביש כך תדעו להאט ולחפש את הפנייה ימינה למצפה. נוסעים ישר בשביל עד שמגיעים לחניון.

הוראות הגעה ברגל לנקודת ההתחלה: יורדים מהאוטובוס לתצפית. אם מסתכלים לכנרת, המסלול מתחיל בקצה השמאלי של המצפה בשביל שעולה לאורך המצוק.

הוראות הגעה ברכב לנקודת הסיום: האוטובוס יורד חזרה לצומת כורסי. בצומת פונה שמאלה לכיוון עין גב. בצומת עין גב פונים שמאלה (הפוך מהקיבוץ) ונוסעים שמאלה על כביש פנימי בצמוד לכביש עד לאסם, מבנה גדול, שם האוטובוס עוצר.

עיצוב גרפי: ASD interactive   תיכנות וניהול הפרוייקט: עילי אבניכיתבו לנוכניסת מנהלים