תמונה של השבט
מרכז ההכנה לטיולים דף הבית » מרכז ההדרכה הוירטואלי » מרכז ההכנה לטיולים » נחל חזורי

מאפייני המסלול
אזור: רמת הגולן
רמת קושי: קשה - מיועד למיטיבי לכת
גיל מומלץ: כיתות ז' - ח'
אורך המסלול: כ- 2 ק"מ
זמן משוער: 3.5 - 5 שעות
עונות מומלצות: קיץ

דירוג הגולשים
הגולשים העניקו למסלול ציון 3 מתוך 5.

מדהים - וקשה ביותר
עשיתי אותו במרץ, שיר עונת הפשרת השלגים - מאוד מאתגר ללכת בנחל השוצף. חוויה (עפר , אפיק , חיפה)

לכל הביקורות

נחל חזורי
מסלול מדהים המקיף את מצודת נמרוד, דרך נחל מיוחד ויוצא דופן מבין נחלי הגולן

נ.צ. התחלה: 21820/29530

נחל חזורי נקרא על שם נבי חזורי, נביא דרוזי שקברו נמצא בתחילת המסלול. ליד הקבר יש שטחי דשא גדולים עליהם ניתן לאכול.

המסלול מסומן בסימון שבילים כחול. בין שיחי הפטל יש גשר קטן מאבני גיר, עוברים על הגשר ומיד פונים שמאלה, הולכים דקה מימין לשיחי בפטל ומגיעים לירידה קטנה.

יורדים לנחל (ירידת מדרגה) והולכים מימין למים. כדאי לרכז את כל הקבוצה לאחר הירידה כי ההליכה היא על שבילים צרים ולעתים נוצרים פקקים, כך תוכלו להישאר מרוכזים בקבוצה אחת. הולכים מימין לנחל כעשר דקות ומגיעים למעבר צר. המעבר קצת מפחיד, עברו אותו לאט. כדאי להעמיד במקום מדריך שיפקח שהחניכים לא משתוללים. ממשיכים ללכת לאורך הנחל עוד כחמש דקות ומגיעים למעבר המים הראשון.

חוצים את הנחל על האבנים לצד השני. מומלץ להימנע מללכת במים כי ברגע שהנעליים נרטבות המסלול נהיה מאוד חלק ומסוכן. ממשיכים עוד כעשר דקות כאשר הנחל זורם מימינכם, עד שמגיעים לנקודה בה שוב חוצים את הנחל. המעברים חלקים - היזהרו.

ממשיכים ללכת כאשר לאורך כל המסלול השביל חוצה את הנחל כל כמה דקות הליכה. השתדלו ללכת על הסימון, אלו השבילים הנוחים ביותר. אולם גם אם סטיתם מן המסלול המסומן, תוך זמן קצר תחזרו אליו מכיוון שהשבילים מתאחדים בחציית הנחל.

לאחר כשעתיים תגיעו לנקודה ממנה רואים את המצודה בפעם הראשונה בבירור. מנקודה זו נותרו לכם כ- 25-30 דקות הליכה עד שתגיעו לעלייה לקלעת נמרוד. כאשר תגיעו לתחילת העלייה תראו פיצול שבילים ברור שמסומן ממש בתוך הנחל על סלע גדול. הפנייה שמאלה לכיוון העלייה מסומנת בצבע כחול, והמשך הנחל (נחל גובתא) מסומן בסימון שחור.

פונים שמאלה ומתחילים להעפיל לעבר המצודה. העלייה אורכת כעשרים דקות, עד שמגיעים לעץ זית ענק שנמצא על השביל. מומלץ לעצור ליד העץ ולרכז את כולם. מהעץ ממשיכים על השביל שמתעקל ימינה, הליכה של עוד כחמש דקות לאורך הגדר שמקיפה את מצודת נמרוד תוביל אתכם לכביש בו מחכה האוטובוס.

נ.צ. סיום: 21740/29540

אפשרויות לגיוון המסלול:

• בסוף ההליכה בנחל יש אפשרות להמשיך בנחל גובתא על הסימון השחור שמגיע לבניאס. המסלול לא מומלץ, הוא ארוך (עוד כ- 4 שעות בהליכה בקצב טוב) ולא קל אבל אפשרי. אם אתם ממשיכים, בקשו מהנהג שיחכה לכם ליד מצודת נמרוד (ליתר ביטחון אם התייאשתם באמצע) ורק כאשר אתם מגיעים לסוף המסלול בקשו מהנהג שיסע לחניון הבניאס לאסוף אתכם.
  • בסיום המסלול, אפשר לעלות למצודת נמרוד. זוהי מצודה מהתקופה הממלוכית אך בצורתה היא מזכירה מאוד מצודה צלבנית. המצודה נבנתה בכדי להגן על הדרך הראשית, שעברה באזור הבניאס, מפני חדירה וכיבוש צלבני. למצודה ניתן לעלות ברגל (בקשו מהקופאי שיצביע לכם על הכיוון ופשוט טפסו עד שתגיעו לפתח סודי דרכו נכנסים לאחורי המצודה), או באוטובוס עד לחניון העליון ומשם לעשות סיור במצודה. משך הסיור כ- 40 דקות, וניתן לקבל במקום פליירים עם הסברים ומסלול מומלץ במצודה.
דגשים והוראות בטיחות
יש לעיין בנהלי הבטיחות המחייבים המופיעים באתר ולוודא את יישומם.
  • אסור לטייל במסלול אם ירד גשם באזור עד שלושה ימים לפני הטיול.
  • עדיף להימנע מלטייל במסלול בחורף ובסתיו.
  • במעברים הצרים כדאי לעבור לאט ולהעמיד במקום מדריך, שיפקח שהחניכים לא ישתוללו.
  • לאורך כל המסלול יש מעברי מים, כולם חלקים, היזהרו ופזרו מדריכים לאורך הנחל במעברי המים.
  • כדאי לרכז את כל הקבוצה לאחר הירידה לנחל כי ההליכה היא על שבילים צרים ולעתים נוצרים פקקים, כך תוכלו להישאר מרוכזים בקבוצה אחת.
  • שימו לב לפנייה שמאלה בסוף המסלול בנחל, תחילת העלייה. אם אתם על סימון שחור פספסתם את הפנייה!
  • סוף המסלול על כביש. אל תתנו לחניכים לרוץ לפניכם בעלייה כי הם ירוצו לכביש.
  • הכניסה למצודת נמרוד בתשלום.
  • במידה והנך מעונין להגיש בקשה חריגה להגבלת הגיל, יש לפנות לצוות ההנהגה / מחלקה.
הוראות הגעה למסלול

הוראות הגעה ברכב לנקודת ההתחלה: נוסעים על כביש 989 לכיוון החרמון. כקילומטר אחרי מצודת נמרוד, מצד שמאל של הכביש, יש חניון בשם נבי חזורי. בחניון עוצרים עם האוטובוס.

הוראות הגעה ברגל לנקודת ההתחלה: קשה לראות את תחילת המסלול. חפשו סימון שבילים כחול בפינה הצפון מערבית של החניון. בצד המערבי נמצא קבר שייח, אחריו לכיוון צפון (ימינה) יש קבוצת עצים מפוזרים, ימינה משם שביל עפר עליו חונות המכוניות וימינה משם תחילת המסלול. תחילת המסלול נמוך מהחניון עצמו וצריך לרדת עד שיחי הפטל.

הוראות הגעה ברכב לנקודת הסיום: נקודת הסיום במצודת נמרוד כשני קילומטר מהחניון לכיוון נחל הבניאס. (ההפך מהר חרמון). האוטובוסים עוצרים על הכביש בכניסה למצודת נמרוד. אם אתם מבקרים במצודה הנהגים יכולים להחנות בחניון המצודה.

עיצוב גרפי: ASD interactive   תיכנות וניהול הפרוייקט: עילי אבניכיתבו לנוכניסת מנהלים