תמונה של השבט
מרכז ההכנה לטיולים דף הבית » מרכז ההדרכה הוירטואלי » מרכז ההכנה לטיולים » נחל יהודיה עליון ותחתון

מאפייני המסלול
המסלול כולל טיפוס בסולמות וחבלים
המסלול כולל הליכה / רחצה במים

דירוג הגולשים
הגולשים העניקו למסלול ציון 3 מתוך 5.

hYehvRsZBfPKXQ

הכביש שאותו צריכים לחצות

שימושי
נחל יהודיה עליון ותחתון
מסלול אתגרי, מלא במים סולמות, חבלים מפלים. חוויה! הצמחייה היא צמחיית נחלים, וייתכן וניתקל בצבאים, דגים, וחזירי בר

נ.צ. התחלה: 21560/26098

לאחר שחציתם את הכביש ועברתם את גדר הבקר, הולכים ישר על השביל הרחב בעקבות הסימון האדום כ- 20 דקות, עד שמגיעים למקבץ מבנים נטושים על צומת טי. פונים שמאלה וממשיכים ללכת עוד כ- 15 דקות עד שמגיעים לשביל שיורד לתוך הנחל. קטע הליכה זה צריך להימשך הכי הרבה 40 דקות.

יורדים בשביל כ- 10 דקות עד שמגיעים לבריכה הראשונה. אפשר להיכנס לבריכה. אסור לקפוץ משום נקודה ואסור לשתות את המים. כדאי לנוח ולהקפיד ששותים מים, זו הנקודה המוצלת הראשונה במסלול, ואמנם מרגע זה כמעט כל המסלול מוצל ויש הרבה מים, אך חשוב עדיין להקפיד על שתייה.

משם ממשיכים עם כיוון הזרימה בצד ימין של הנחל עוד כ- 10-15 דקות ומגיעים לראש המפל הראשון. המסלול מסומן היטב, אם איבדתם את הסימון היצמדו לנחל והמשיכו ישר. כדאי לדרג את הקבוצות לפני שמגיעים למפל, אולי חלק מהקבוצות צריכות לעצור לזמן רב בבריכה הראשונה וחלק לא לעצור בכלל, או פשוט לדרג בכל דרך (קבוצה של כמה מאות יוצרת פקק של שעות, קבוצות של עד 50 איש לא יוצרות בדרך כלל פקקים של יותר ממקסימום שעה).

בהגיעכם לראש המפל הושיבו את הקבוצה והקפידו על הוראות בטיחות. שימו לב, יורדים במפל שגובהו 12 מ' בעזרת סולם. אסור לקפוץ למים מלמעלה, גם אם יש שם מטיילים שקופצים. אפשר לספר לחניכים על כך שבעבר מטיילים נהרגו כתוצאה מקפיצה לבריכות, זה נכון ואפקטיבי.

יורדים בעזרת הסולם לתוך הבריכה. הסולם חלק בגלל הרטיבות אז צריך להחזיק חזק. כדאי להעמיד מדריך בתחתית הבריכה שיתפוס את החניכים ויכוון אותם. ברגע שמגיעים לבריכה צריך לשחות לקצה השני שלה. אורכה כ- 50 מ' (כמו בריכה אולימפית).

שוחים לצד השני ואז יש עוד מפל קטן. לא לקפוץ למים, אפילו שזה לא גבוה. יורדים בעזרת הברזלים שמוצמדים לסלעים ושוחים לקצה השני. מחכים לכל הקבוצה לפני שממשיכים. בקצה של הבריכה בדרך כלל יש שמש, והמים קפואים אז החניכים כבר מחכים מיוזמתם בזמן שהם מתחממים, אבל עדיף בכל זאת להעמיד מדריך ראשון שימנע התקדמות של בודדים.

ממשיכים ללכת לאורך הנחל עוד כ- 40-60 דקות עד שמגיעים לפיצול. מכאן, מי שרוצה לעשות רק את החלק העליון יעלה בחזרה לחניון, זה ייקח סך הכל כשעה וחצי. קחו בחשבון את כמות החניכים ואת השעה, אם אתם רואים שמאוחר אפשר לקצר מפה (ר' פירוט למטה).

נ.צ. תחילת יהודיה תחתון: 21600/26010

ממשיכים ללכת לכיוון היהודיה התחתון. אתם נמצאים עכשיו בפיצול בין השביל שעולה חזרה לחניון לבין השביל שמתחיל את היהודיה התחתון. ממשיכים ללכת על הסימון האדום עוד כ- 15-20 דקות עד שמגיעים לנקודה עם טבעות ברזל שמוצמדות לסלעים. היעזרו בטבעות והקפידו שגם החניכים נעזרים בכדי לא ליפול. מהברזלים ממשיכים עוד כ- 15 דקות מצד ימין של הנחל כשלאט לאט מטפסים לגובה ולא נשארים על פני המים. לאחר כ- 40 דק' מתחילת היהודיה התחתון מגיעים לראש מפל קטן. עוברים אותו דרך המפל: נצמדים לקיר השמאלי ובעזרת החבלים והברזלים יורדים בזהירות עד לשפת הבריכה. אפשר להתרחץ בבריכה, אבל אסור לקפוץ משום נקודה למים ואסור לשתות את המים. לבריכה הזאת לא חייבים להיכנס אם לא רוצים.

משם ממשיכים עם זרימת המים, מטפסים על גלי האבנים שבקצה הבריכה ומגיעים לבריכה נוספת לאחר דקה הליכה. אסור להחליק לבריכה דרך המפל גם אם אתם רואים אחרים עושים זאת. יורדים לבריכה בעזרת הברזלים שתקועים בקיר ושוחים לקצה השני. אסור לקפוץ למים!!!

משפת הבריכה ממשיכים ללכת בצד הימני של הנחל בין השיחים עוד כ- 20 דקות עד שהשביל חוצה את הנחל. עוברים לצד השני וממשיכים ללכת עוד כ- 10 דקות עד שהשביל שוב חוצה את הנחל לצד ימין. מרגע שחציתם שוב לצד ימין אתם רחוקים כ- 10 דקות מתחילת העלייה. (מהבריכה האחרונה בדרך כלל לוקח כשעה עד תחילת העלייה).

העלייה לוקחת כ- 20-35 דקות. זאת עלייה ארוכה וקשה, מומלץ לנוח לפנייה ולעלות לאט.

לאחר שסיימתם את העלייה ממשיכים ישר בשביל כ- 30 דק' עד לכביש בו מחכה האוטובוס.

נ.צ. סיום: 21460/25970

אפשרויות לגיוון המסלול:

• יהודיה עליון בלבד - מסלול מעגלי, 3.5-5 שעות, אורכו כ- 3 ק"מ - אם מטיילים רק ביהודיה העליון פונים ימינה על הסימון הירוק בנקודה שמופיע שלט שמסמן פנייה ימינה לכיוון חניון יהודיה. עלייה של 20 דקות בערך עד שמגיעים לקבוצת מבנים נטושים בהם כבר הייתם בתחילת היום. עוקפים את הכפר על השביל המסומן, פונים שמאלה בהתפצלות לכיוון חניון יהודיה וחוזרים באותו שביל בו באתם עוד כ- 20 דקות עד לחניון יהודיה שם נמצאים האוטובוסים.
  • יהודיה תחתון בלבד - גם הוא ייקח 3.5-5 שעות, אורכו כ- 3 ק"מ - אם החלטתם לעשות רק את היהודיה התחתון יוצאים מחניון יהודיה כמו שמפורט למעלה. כשמגיעים לצומת טי פונים ימינה ויורדים למטה עד שמגיעים לנחל. ניתן ללון בחניון יהודיה. החניון בתשלום והוא כולל שירותים, מקלחות וקיוסק. הלינה באוהלים.
דגשים והוראות בטיחות
יש לעיין בנהלי הבטיחות המחייבים המופיעים באתר ולוודא את יישומם.
  • חובה לדעת לשחות בכדי לצאת למסלול.
  • אסור לקפוץ לבריכות! לא מהמפלים ולא משפת הבריכה.
  • אסור לשתות את המים.
  • לפני שיוצאים למסלול צריך לוודא שכולם יודעים לשחות.
  • לא לקחת שום דבר למסלול שנהרס במים. הכל נרטב.
  • המסלול דורש מהמדריכים תשומת לב ועירנות כל הזמן לחניכים. כדאי לתדרך קבוצות בעייתיות לפני היציאה למסלול, שלא ישתוללו.
  • המים לאורך המסלול קפואים, לכן כדאי לצאת למסלול רק בימים חמים של האביב ובקיץ.
  • במידה והנך מעוניין להגיש בקשה חריגה להגבלת הגיל (גם לכיתה ט'), יש לפנות לצוות ההנהגה / מחלקה.
הוראות הגעה למסלול

הוראות הגעה ברכב לנקודת ההתחלה: נוסעים על כביש 87 עד לחניון יהודיה שנמצא בין צומת יהודיה לצומת קצרין.

הוראות הגעה ברגל לנקודת ההתחלה: בכדי להתחיל את המסלול יוצאים מהחניון לצד השני של הכביש. השביל מסומן באדום מהחניון עצמו. חוצים לצד השני, עוברים גדר בקר ומתחילים לצעוד על השביל.

הוראות הגעה ברכב לסוף המסלול המלא וגם לסוף נחל יהודיה תחתון: מבקשים מהנהג לחכות ק"מ וחצי דרומה מהחניון בצד הכביש. הנקודה מסומנת בשלט ירוק של רשות שמורות הטבע .

הוראות הגעה ברכב לסוף יהודיה עליון: יהודיה עליון הוא מעגלי ולכן האוטובוס נשאר בחניון.

עיצוב גרפי: ASD interactive   תיכנות וניהול הפרוייקט: עילי אבניכיתבו לנוכניסת מנהלים